søndag den 3. september 2017



D. 01.09.17 arbejdede vi med Padlet.

Jeg forestiller mig følgende om min Diplom opgave:

Læringsteoretisk problemstilling:
at eleverne skal blive så dygtige de kan - og at der derfor skal være opgaver på forskellige niveauer (differentiering) samt at forskellige læringsstile skal tilgodeses (også selvom Marianne siger, at der ikke er evidens for at læringsstile giver bedre muligheder for læring)

Opgaver på Padlet giver mulighed for:
- at viden kan deles med de andre på holdet
- at videoer kan ses igen og igen
- peer to peer feed back
- at eleverne kan udvikle videre på hinandens indslag/ opgaveløsninger

Fordele ved bruge af Padlet:
- et neutralt medie, som ikke kræver login
- det er meget letanvendeligt og gratis for SOSU C
- man kan arbejde med digital dannelse ved at gøre opmærksom på sprogbrug - og ved at aftale regler for feed back
- mange elever er på FB - og hvis jeg havde anvendt denne platform, ville de måske hurtigere blive distraheret af private beskeder

Ulemper:
- at der er for mange valgmuligheder og at eleverne skal være disiplinerede for at holde sig selv til ilden, når læreren arbejder/ taler med de andre
- der kan være teknologisk udfordrede elever...
- nogle elever kan være blufærdige i forhold til deres opgaveløsning
- nogle elever bliver forstyrret af de andres resultater

Læringsteoretisk:
- flere teoretikere kan anvendes - jeg har ikke lagt mig fast på noget
Illeris's med fokus på drivkraft
Wengers model med fokus på læring gennem deltagelse
Kolbs læringscirkel med fokus på aktiv eksperimenteren

Teknologisk:
Padlet, Video, smartphone, Kahoot





Ingen kommentarer:

Send en kommentar